torstai 24. tammikuuta 2013

Kokemuksia ensimmäisestä kavitaatiohoitokerrasta

Kävin ensimmäisessä kavitaatiohoidossa keskiviikkona Hoitola Impressessä Töölössä. Minua hieman jännitti lähteä hoitoon, vaikka tiesin, että se ei satu. Paikan pitäjä ja hoidon suorittaja Pirjo oli minulle ennestään tuttu muista hoidoista, joten uskalsin lähteä hänen käsittelyynsä luottavaisin mielin.

Päätin noin puoli tuntia ennen hoidon alkua, että minkä alueen kehostani haluan hoidettavan. Noita hoidettavia alueita kun on enemmän kuin yksi ;) Päädyin kuitenkin käsivarsiini, koska ne ovat häirinneet minua eniten ja ne ovat esillä hääpuvussa, kun kaiken muun saa piiloon puvun alle.

Olin ottanut ennen kavitaatiota kuvat käsivarsistani, joten kuvamateriaaliakin löytyy tulosten vertailua varten. Kuvat ovat kuitenkin sen verran karut, että en niitä viitsi täällä näytellä. Tai siis en ainakaan vielä halua näyttää, mutta ehkä sitten kun hoito on suoritettu loppuun ja tuloksia näkyy. Otimme myös käsistä mitat, jotka merkitsimme ylös seuraavia kertoja varten.


Hoito aloitettiin levittämällä geeliä iholle, jonka jälkeen Pirjo varoitteli äänestä, joka kuuluu pään sisällä kun laite on käynnissä ja kun se koskee ihoon. Ääni aluksi pelästytti minut, mutta siihenkin tottui nopeasti. Ääntä voisi kuvailla tinnitykseksi kertaa sata! Mutta heti kun laite oli tehnyt hommansa, ääni katosi. Laitteella painettiin, pyöriteltiin ja tehtiin ihoon ruudukkoa. Yhtä kättä hoidettiin noin 10 minuuttia, jonka jälkeen Pirjo hieroi ihoa. Sitten sama toteutettiin toiselle kädelle ja hoito oli valmis!


Minulle hoito tehtiin heti 100% voimakkuudella, jotta hoito varmasti tehoaisi. Netin keskustelupalstoilta olin lukenut, että jotkut hoitolat pitävät laitteen tehot 50-70% tasolla ja näin ollen hoitokertoja tarvitaan enemmän.

Iho hieman punoitti hoidon jälkeen, mutta hoidettu alue ei ollut yhtään arka. Hoito-ohjeeksi sain ihon hieromisen ja kuivahieronnan, runsaan vedenjuonnin, vähähiilihydraattisen ruokavalion sekä liikunnan.

Nyt kun hoidosta on kulunut kaksi päivää, niin olen tehnyt todella monta alliliikettä, olen saanut mieheltäni käsivarsihieronnan kumpanakin iltana (LUKSUSTA!) ja olen tehnyt kuivahieronnan aamuisin. Tuloksethan eivät näy heti, joten erittäin malttamattomana ja kaikki mulle heti nyt -ihmisenä tulosten odottaminen on minulle haastavinta. Seuraava hoito on varattu ensi viikon torstaille, joten kerron taas hoidon kuulumisia silloin ja pyhitän tämän väliajan hääaiheisille höpinöille :)

Huomasittehan Hoitola Impressen mainoksen tuossa oikealla? Voin suositella Pirjon muitakin hoitoja todella lämpimästi, koska itsekin löysin Pirjon ihan muiden hoitojen takia ja olen seurannut häntä hoitopaikasta toiseen ammattitaitoisuuden takia.

1 kommentti: