keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Tämä morsmaikku kävi kavitaatiohoidossa!

Kävin eilen keskiviikkona elämäni ensimmäistä kertaa kavitaatiohoidossa Pirjon luona Hoitola Impressessä Töölössä.

Löysin kavitaatiohoidon noin kuukausi sitten kun googlasin laihdutusjuttuja netistä. Kun viime syksynä aloitin tämän hoikistumisprojektini häitä varten ja joulukuun herkkuttelujakson jälkeen aloitin tämän uudelleen tosissani heti tammikuun alussa, kaikki konstit oli otettava käyttöön. Tänä vuonna olen alkanut liikkumaan toden teolla: olen ostanut sukset ja suksinutkin jo monta kymmentä kilometriä, ostin jumppakortin työpaikalle ja olen käynyt jumpissa kolmisen tuntia viikossa ja vettäkin olen alanut oikein lipittämään. Ruokamääriä olen pienentänyt, ruokailukertoja lisännyt ja herkut olen jättänyt lähes kokonaan pois. Oli pakko jättää tuo lähes sana tuonne, koska kerran viikossa saatan syödä vähän karkkia, koska totaalikieltäytyminen ei vain toimi minulle ;)


Ottaisinko kavitaatiohoidon jos minulla ei olisi omia häitä tiedossa? Tuskinpa. Minä olen yksi niistä morsiamista, joille omat häät ja keskipisteenä oleminen ovat todella suuri motivaattori tehdä keholle jotain. Mitään tavoitepainoa minulla ei ole, koska tärkeintä minulle on hyvä olo omassa kehossa sekä se, että puku näyttää ja tuntuu hyvältä päällä.


Kun kävin Pirjon luona parisen viikkoa sitten, tiedustelin häneltä tekeekö hän uudessa hoitolassaan kavitaatiohoitoja. Pirjolta löytyi MegaSon laite, monen vuoden kokemus hoidoista sekä hintakin oli pääkaupunkiseudun mittakaavassa edullinen. En kuitenkaan heti tarttunut ideaan, koska netissä oli niin paljon sekä negatiivisia että positiivisiakin kommentteja hoidoista.

Suurin osa negatiivisista kommenteista koski sitä, että hoito on huuhaata ja hoidot eivät tehoa muuhun kuin lompakkoon. Joukossa oli tottakai myös positiivisiakin kommentteja ja ihmisiltä oli lähtenyt senttejä vyötäröltä, reisistä ja alleista. Omassa päässäni mietin, että yleensähän ne, joilla on jotain positiivista sanottavaa asioista, eivät jaksa vaivaantua kirjoittamaan nettiin kokemuksistaan. Nettiinhän yleensä kirjoittavat ne, joilla asiat eivät ole menneet niin kuin on luvattu eli kokemukset eivät ole hyviä. Niillä, joilla nämä hoidot eivät ole toimineet, ei ole ollut kunnossa muut asiat. Joko ihminen ei juonut tai liikkunut tarpeeksi tai ruokavalio ei ollut kohdallaan. Eli varmastikaan pelkkä hoito ei tehoa, vaan se on monen asian summa.


Päätin kuitenkin lähteä tähän hoitoon mukaan, koska Pirjon hoitolan tarjous oli sen verran houkuttava (5 kerran hoito 475€ eli 95€/kerta tai 3 kerran hoito 330€ eli 110€/kerta). Muissa pääkaupunkiseudun hoitoloissa hinnat pyörivät noin 150€ tienoilla per hoidettava alue. Uskon, että minulla muutos tulee näkymään, koska olen tähän asiaan todella motivoitunut ja minulle on kertynyt tätä ylimääräistä vuosien varrella. Nyt kun kilojakin on jo lähtenyt, niin luulisi tämän edesauttavan minun pääsemistä tavoitteeseeni.

Hoidettavaksi alueeksi valitsin käsivarret (allit), koska ne ovat häirinneet minua eniten ja niitä ei saa piiloon kun hääpuku on hihaton. Vyötärön saa esille korsetilla ja reidet jäävät puvun alle piiloon ;) Minulle tullaan tekemään 5 kerran sarjahoito noin 1-2 viikon välein. Tulen tänne aina raportoimaan miten homma edistyy, jos vaikka joku muukin innostuisi tästä.


Tässä vähän tietoa kavitaatiohoidosta:

Kavitaatio on kivuton hoitomuoto ihonalaisen rasvakudoksen poistoon ja vartalon muotoiluun ilman leikkausta. Teho perustuu ultraääni-impulsseihin, jotka rikkovat ihon alla olevien rasvasolujen kalvoja. Vapautunut rasva kulkeutuu maksan kautta aineenvaihduntaan. Menetelmä poistaa pysyvästi ja tehokkaasti rasvasoluja ongelma-alueilta kuten reidet, pakarat, vatsa, vyötärö ja käsivarret (allit).

Parhaat laihdutustulokset, samoin kuin hoidoilla saavutettujen muotojen säilymisen varmistaminen edellyttävät terveellistä ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa.

Hajoavista soluista vapautuva rasva pilkkoutuu pääosin maksassa energiaksi, jonka elimistö polttaa hoidon jälkeisenä 7–21 päivän aikana, riipuen aineenvaihdunnan vilkkaudesta. Tästä syystä kavitaatiohoidon jälkeen ruokavalion tulisi olla vähähiilihydraattinen. Näin kehomme hyödyntää hoidossa vapautunutta rasvaa osana energiantarvettamme. Ruokavalion lisäksi riittävä veden juonti ja liikunnan harrastaminen takaavat aineenvaihdunnan toimimisen ja parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamisen.


Jotta tästä postauksesta ei tulisi liian pitkä, niin kirjoittelen ensimmäisestä hoidostani kokemuksia tänään illalla!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti