torstai 17. tammikuuta 2013

Morsiamen pahin vihollinen?

On nimittäin inhottava, ällöttävä, ärsyttävä ja vihastuttava huuliherpes! Tai ainakin minulle se on yksi pahimmista asioista, mikä minua voisi odottaa hääpäivänämme. Mutta eipä odota enää!

Taustana kerrottakoon, että sain ensimmäisen huuliherpekseni USA:ssa kesällä 2005, kun menin polttamaan itseni pahemman kerran +40 asteen helteessä. Aurinkorannalla koko päivän makaaminen vain 6 aurinkosuojakertoimen kanssa ei ollut ehkä se paras ajatus... Tämän jälkeen olen saanut "nauttia" tästä vaivasta ehkä kerran vuodessa, mutta nyt työ- ja häästressin takia minulla on menossa jo toinen kerta KUUKAUDEN sisään! Siis ei voi olla totta! Itse en tunne stressaavani, mutta selvästi kehoni tietää asioista enemmän kuin pääni.

Eilen kun menin Riston luokse, niin ensimmäisenä hän kysyi, että mitä olen tehnyt huulilleni? Ne kuulemma näyttivät niin hyviltä :D Ihan kuin olisin käynyt laittamassa vähän fyllinkiä restylellä. Kun Risto kuuli tästä ongelmastani, niin hän ihmetteli miksen ollut käynyt hakemassa estolääkitystä lääkäriltä. En ollut ikinä kuullutkaan estolääkityksestä. Halleluja! Hääpäiväni on pelastettu, eikä sulhasen tarvitse pelätä suudella minua :D Illalla sitten googlasin tästä reseptilääkkeestä ja kyseessä on joku pilleri, jota voisin alkaa syömään jo nyt.

Illalla myös katsoin huuliani ihan eri silmällä kuin aikaisemmin. Ylähuuli näyttikin oikein kivalta ja pulleammalta ;) Jos minulla olisi extrarahaa, korkeampi kipukynnys ja varmuus siitä, että huulet näyttäisivät operaation jälkeen hyviltä, voisin ottaa hieman fyllinkiä huuliin. Ihan vähän vain... Mutta ei tarvitse mamman siellä toisella puolella pelästyä! En ole menossa, mutta ainahan siitä saa ajatella.

3 kommenttia:

  1. Hei eikä!!! Mikä toi tollanen estolääkitys on :O Koskaan kuullutkaan. Nyt alkaa armoton googlettaminen. Meinaan mulla on ihan satavarmasti huuliherpes joko hääpäivänä tai viimeistään häämatkalla. Mitä isompi stressi/jännitys, sitä enemmän niitä tulee ja sekös vasta ketuttaakin.

    VastaaPoista
  2. Mäkään en ollut ikinä kuullut siitä estolääkkeestä ennen viime lokakuuta - nyt oon syönyt kaks kuuria sitä ja luulisi, ettei kolmatta enää tarvita. Hei hei, herpes!

    Mullahan se tuli aina nenän alle, sieraimen kohdalle ja yleensä silloin, kun olin niistänyt nenääni tai muuten vaan hinkannut sitä..

    Itsekin melkein kauhulla odotin ensin hääpäivän kuvauksia, jos ensin pukkaa herpesta stressin takia ja sitten naama on vielä täynnä näppylöitä, mutta onneksi sain myös naamaan kunnon hevoskuurin ja voin taata, että iho on kunnossa hääpäivänä. Kiitos, lääketiede, sinä ihana uusi ystäväni. :)

    VastaaPoista
  3. Siis herpes on niiiiin yök. Mäkin myös pohtinu et kuhan ei tuu hääpäiväks..mut onneks mulla on aina kaikkialla peesissä niitä herpeslaastareita, ni aina jos vähäkään kutittaa huulta ni lätkäsen sellasen samantien:D

    VastaaPoista